FridayFreak

Alla inlägg under oktober 2012

Av Frida CuTe - 8 oktober 2012 13:46

Hejsan sötnötar! Just nu är jag i skolan och bloggar ifrån min fina vän Matildas mobil. Haha. Dagen har rullat på som vilken måndag som helst. Och nu har vi bara två lektioner kvar. Skönt. Jag hoppas ni har haft en skön start på den nykommande veckan, så hörs vi sen!

Av Frida CuTe - 7 oktober 2012 15:39

Moshi, moshi!   

Idag har jag käkat massor med godis, och vart ute med syskonen och bl.a räfsat och pysslat lite o trädgården. Så himla skönt väder ju! Ikväll blir det att käka god mat och kanske plugga lite matte. Får se helt enkelt. Hoppas ni har haft en fantastisk helg och är redo för en ny skol/jobb vecka! 


XOXO

Hugs and Kisses!

Av Frida CuTe - 7 oktober 2012 09:30

Jag vet att jag har vart grymt dålig på att uppdatera min Tumblr dom senaste veckorna, men om man redan driver en blogg, så blir det lite svårt att också hinna med. Men nu har jag iaf laddat den med lite peppande bilder så ta er en titt! (: 

Klicka här eller på bilden för att komma till min Tumblr!

Tumblr_mbheusnhwz1rhy72no1_1280_large



Av Frida CuTe - 6 oktober 2012 19:45

Derby Days Iphone Horse Game Kawaii Blog


Derby Days Iphone Game Kawaii Blog 2 Det här är ett Iphone spel där du kör en häst gård, ungefär som Farmville och sådant, men det här verkar mycket roligare. Lycko er som har Iphone! ;) Du kan också odla dem och få hästar i olika färger och frisyrer.Spelet är gratis men du kan köpa i spelets valuta för att få extra grejer. Men det är absolut möjligt att spela det utan att spendera en krona. Spelet kan laddas ner på AppStore.


Av Frida CuTe - 6 oktober 2012 16:57

Hejsan sötnötar!

Idag har jag tagit en jogging runda i det otroligt sköna höstvädret och även tränat hundarna med Josefine! Gud så duktiga dom är. Är nu hemma hos henne, och skall snart fortsätta att träna dom, och även gå på promenad med dom lite senare! Snacka om att Josse är duktig med dom. Även fast hon var och festade hela natten så har hon tagit hand om dom så bra. Men idag mår hon ju som hon förtjänar kan jag ju säga. Haha! 


Men ikväll blir det att vara hemma hos mig och Hako, för hon har ju varit iväg varenda helg sen långt tillbaka nu, så nu får hon chilla med oss! Men det klart att man skall vara ute och roa sig, hon är ju i sina bästa år, så sitt inte hemma för guds skull! Sen måste jag ju få säga att Josse och Hako är för söta ihop!   



   

Av Frida CuTe - 5 oktober 2012 20:52

  Lägg primer (eller vattenfast cremeögonskugga) på hela ögonlocket så att skuggan sitter hela kvällen utan att lägga sig i veck.

Använd svart kajalpenna längs övre och undre fransraden för att rama in ögat,

måla även mellan fransarna.

 

 

 

 

  Den svarta skuggan lägger du på halva ögonlocket börja från ögats vrå längst ut och "tona" mot mitten. Tänk dig formen av en trekant. Applicera även skuggan längs undre fransraden.

 

  Forma och "ge djup" till ögat genom att använda en mjuk pensel. Med svart skugga i svepande rörelser, fram och tillbaka i globlinjen. Applicera grå skugga från inre ögonvrån och tona ihop med den svarta skuggan, även under ögat.

 

  En ljus skugga applicerar du i inre ögonvrån och under ögonbrynet som highlighter. Lägg sedan en tunn flytande eyeliner längs övre fransraden. Börja i ögonvrån och avsluta med en lätt knyck på handen för att få till en vinge i ögats ytterkant.

 

    Använd en svart kajalpenna längs inre fransraden, både uppe och nere. Välj en vaxbaserad, vattenfast kajalpenna som håller vid fuktkontakt. Avsluta med en volymgivande mascara och varför inte lösögonfransar? Du ska nu ha en perfekt sotad look! Och glöm inte - övning ger färdighet!

 

 

  

 
Av Frida CuTe - 5 oktober 2012 19:19

Har sjukt länge sökt efter bra "workout music" men har inte hittat några bra remix låtar som passar bra till när man tränar. Man vill ju ha ett jävla tempo och tryck, inte sant? Men nu har jag äntligen hittat en jätte bra spellista på youtube men passande låtar för träning! 


Sök på spotify:

Dance workout classics!



Av Frida CuTe - 5 oktober 2012 16:21

Är nu hemkommen från den sista skoldagen denna vecka. Dagen har vart toppen, hade ju SO prov idag som jag berättade igår. Gick väll sådär men gjorde mitt bästa iaf! Idag kommer nog inte ett enda skit att hända. Har inte vart så här trött på länge, så skall bara njuta av det gråa vädret som vilar utanför, stänga in mig med godis läsk och en bra film. Har inte kommit i säng innan 12 på hela veckan så känner att jag måste sova nu annars kollapsar jag nog.


XOXO

Hugs and Kisses!

  

Följa mig på Bloglovin!

 

Om mig!

 
   Hejsan alla fina!

Ni har kommit till en blogg som handlar om massor med modetips, makeup,

 

galna grejer och det senaste kändisskvallret! Även om mig en 15 årig bruds vardag och liv, som gillar att vara galen, teckna, dansa och vara kreativ på alla möjliga sätt!

 

Ni får även en liten mix av det senaste modet & massor med humor! 

Hoppas ni gillar mig blogg!

 

V-Ä-L-K-O-M-M-N-A!

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag skall blogga mer om? :)
 Mode!
 Smink!
 Mer om dig själv!
 Musik!
 Mer videobloggar!
 Japan!
 Coola/söta grejer!
 Tips och sånt! :)
 Något annat (i så fall kommentera!)

Min Tumblr

 

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Muspekare!!

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

.

!

muspekare

Pink Cherry

Skapa flashcards