FridayFreak

Alla inlägg under oktober 2012

Av Frida CuTe - 26 oktober 2012 09:30

Många undrar mycket över det här med ögonbryn, form och färg! Så nu tänkte jag besvara några enkla frågor om just ögonbryns fixning och färgen man skall ha på dom!

_______________________________________________________________________________________________


Jag har tänkt att köpa en ögonbryns penna men vilken färg skall jag ha?! Har ljusbrunt hår så..

Svar: En ögonbryn skall alltid vara 3 gånger så ljusare som ens hår. Så om du har ljusbrunt hår så skall du ha jätte ljus bruna bryn. Och sånna pennor finns det ju inte, för varje nyans så köp en ljusbrun ögonbrynspenna och fyll i ytterst lite! :)

 

Hur skall mina ögonbryn se ut?

Svar: Som du vill! Det finns i äntligen inget rätt och fel, om hur dom skall se ut. Men det finns ju tips och dom tipsen tipsar jag om nu! ;) Men oftast så brukar alla ögonbryn ha en liten "uppåt böj" längre ut mot kanten. Annars är det väldigt lätt att man ser trött och sur hela tiden. Så det kan du alltid tänka på när du noppar och fyller i dom! :)

Jag har mörkt hår och ljusa ögonbryn. Men det är jobbigt att fylla i dom varje dag med penna, och jag får aldrig riktigt till dom. Så måste jag fylla i dom? Eller finns det något annat sett? Kram! 

 

Svar; Du måste absolut inte fylla i dom om du inte orkar/vill! Men om du verkligen vill ha mörka ögonbryn som passar din hårfärg men du inte orkar fixa dom varje morgon så kan du alltid färga dom! Det gör du hoss frissan samtidigt som du skall klippa dig eller så kan du köpa hem egen ögonbrynsfärg och göra det hemma! :)

______________________________________________________________________________________________

 

Hoppas dom här frågorna och svaren hjälpte er allihop och ni lärde er något! Fortsett att fråga på om ni undrar någonting, vare sig det är om träning, smink, mode, eller vad som helst! 

XOXO Hugs And Kisses! 

Av Frida CuTe - 26 oktober 2012 09:00

Det verkade som om ni gillade tränings-inspon jag gav er så jag tänkte starta den här dagen med lite mer tagg bilder så ni kan tagga upp er träning ordentligt nu tillsammans med mig! :D Låter det bra? Så här får ni ännu mer ögongodis, med grymma texter, goda bilder mm!

   

Av Frida CuTe - 25 oktober 2012 21:50

Jag hoppas att eran kväll har vart bra så här långt. Det har min vart! (: Sitter just nu hemma vid fina syster och ser film, och käkar chips. Mys! Imorgon blir det att åka hem och plugga lite. Så något speciellt kommer inte att hända imorgon iaf. Men som sagt så hoppas jag att ni har haft en bra kväll, så hörs vi imorgon! XOXO Hugs and Kisses!  

 

Av Frida CuTe - 25 oktober 2012 18:45

Det är så otroligt många människor i dagens samhälle som har dåligt självförtroende. Speciellt när det kommer till ungdomar. Jag har aldrig haft sådär jätte dåligt självförtroende eller något större problem med det. Såklart har jag vart osäker över något, någon gång men aldrig så att det har stoppat mig för att göra det jag vill. 

 

Jag resonerar hela tiden så här: Och? Skit samma, det gör ingenting osv. 

Tex: om du skulle ramla i klassrummet så alla såg. Du såg otroligt dum och klumpig ut och alla börjar skratta. 

Vad gör du? Jag gör då då såhär: HAHAHA, aj faan vad ont det gjorde! 

Sen går jag och sätter mig på min plats igen. Jag skrattar alltså med dem, istället för att bli tomat röd i ansiktet och låta dom stå och göra mig generad. Fattar ni poängen? Jag vet att det låter helt psyk stört och det knappast kan hjälpa, men det jag försöker komma fram till är att vi måste nog sluta att ta allt så allvarligt. Vad du än råkar göra, hur dum du än ser ut, skit samma! Alla har gör bort sig! Och dom har glömt det om max 2 dagar. 


Samma sak gäller det när någon säger något dumt och sårande till dig. Varför i hela värden skall du lyssna på honom/henne för? Varför? Det har jag aldrig förståt. Somsagt är jag verkligen inte emun mot dumma kommentarer och så, jag har också hängt upp mig på taskiga kommentarer. Det är helt naturligt! Men jag gör det inte lika mycket som förr. För jag har lärt mig att det bara tar energi av en. Lyssna inte på skit utan lyssna på snälla komplimanger istället, och skit i alla som är avundsjuka. Dom är bara ute efter att trycka på din känsligaste punkt så du ramlar ihop. Och du måste ju visa dom att du är starkare än så och att du inte tror på vad dom säger. Right?   



Puss ni är bäst och jag älskar er! 

Kom ihåg att ni inte föddes för att bli trampad på! 


Av Frida CuTe - 25 oktober 2012 16:15

Jag älskar Halloween. Och jag vet att det är ännu några veckor kvar men varför inte tipsa mina fina läsare om några coola smycken i tid? ;) Hittade en as cool sida som b.la har det här:


Coola rosetter till håret! 

Skeleton Jack Hair Bow/Clip

Cheetah Eye Hair Bow/Clip




Eller vad sägs om läskiga skelett händer, i form av ringar, öronhängen eller kanske halsband? 

 

Flat Lined Skeleton EarringsSimply Kawaii Skeleton Hand ClipSkeleton Crystal Hand Clip


För ännu mer häftigare grejer gå in här på Etsy.com


Av Frida CuTe - 25 oktober 2012 15:03

Gick upp tidigt idag för att följa med mamsen och syster på några ärenden. Så mest dom gjorde sina så gick jag runt och kollade i affärerna. Hittade ingenting jag fastnade för, utan gick mest runt och ögonshoppade. 

Men ett par gosiga vantar och ny foundation borste fick jag allt med mig hem. Senare ikväll blir det att kanske åka upp till syster för att sova över. Skulle vara kul!    Men 100% säkert är det ännu inte. Iaf så hoppas jag att ni har haft en bra dag idag! :)


Kan ju lugnt säga att jag ville sno alla skor jag såg...;)

 



Av Frida CuTe - 24 oktober 2012 16:30

Kommer ni ihåg inlägget som jag skrev i lördags om att Gina Tricot satsar på Militärmönstrade plagg nu i höst?

Så rätt jag hade! Online shopen har nu fått in 3 nya plagg i samma mönster, för billigt pris! Kan ju lugnt säga att jag är helt förälskad i Bodyn! ^^




 

Av Frida CuTe - 24 oktober 2012 15:03

Förra hösten hade jag en fruktansvärd höst. Året innan med. Men nu så känner jag ÄNTLIGEN att hösten har gått någorlunda fort och jag har klarat mig utan större skador psykiskt. Vilket jag tycker är så otroligt skönt och lättsamt. Äntligen så kan jag få njuta lite av alla fina färger, löv och litervis med varm choklad. Hösten är ju i och för sig en väldigt mysig och fin årstid.    


SÅ NU; blickar vi framemot! För idag är det trots allt exakt 2 månader kvar tills julafton! Åh kan knappt bärga mig. Det super fantastiska och roliga är bara inte självaste julafton utan såklart också, julpyntet, pepparkakorna och dom stickade koftorna! Så himla mysigt. Min rum skall bli dränkt med mysiga julbelysningar och glitter. Som varje år. ^^

Höhö. 

   

Men nu får vi inte glömma fantastiska Halloween! Se till att sminka er helt waackkoo och bli riktigt skrämda! ;)

  

Följa mig på Bloglovin!

 

Om mig!

 
   Hejsan alla fina!

Ni har kommit till en blogg som handlar om massor med modetips, makeup,

 

galna grejer och det senaste kändisskvallret! Även om mig en 15 årig bruds vardag och liv, som gillar att vara galen, teckna, dansa och vara kreativ på alla möjliga sätt!

 

Ni får även en liten mix av det senaste modet & massor med humor! 

Hoppas ni gillar mig blogg!

 

V-Ä-L-K-O-M-M-N-A!

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag skall blogga mer om? :)
 Mode!
 Smink!
 Mer om dig själv!
 Musik!
 Mer videobloggar!
 Japan!
 Coola/söta grejer!
 Tips och sånt! :)
 Något annat (i så fall kommentera!)

Min Tumblr

 

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Muspekare!!

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

.

!

muspekare

Pink Cherry

Skapa flashcards