FridayFreak

Alla inlägg under oktober 2012

Av Frida CuTe - 22 oktober 2012 00:37

Haha jag bara älskar det här klippet! Ellen är så sjuk, och stackars Taylor blir ju helt obekväm när hon sitter och frågar ut henne! Haha bästa pranket ever! ;)

 


Av Frida CuTe - 21 oktober 2012 14:16

Som ni kanske ser så har jag ändrat designen till Halloween tema nu! Inte den snyggaste men, skit samma. ;) Gör det bara för en kul grej. Halloween är trots allt en av mina favorit högtider. Man får äntligen klä ut dig och sminka sig helt galet. Föresten, kan ni kolla in den här sjukt grymma videon, om hur man förändras till en "sexy vampire princess"

 

 

  

 

 

Av Frida CuTe - 21 oktober 2012 12:29

Godmorgon sötnötar! Idag är det söndag, vilket innebär att jag skall fixa rummet, dra ut på en pw, äta gott med familjen och bara mysa! Hoppas ni kommer få en bra söndag ni med så hörs vi sen! 

XOXO 

 

Tumblr_m4h2fovlwn1r837ebo1_500_large

Av Frida CuTe - 20 oktober 2012 18:33

 


Måste bara säga att jag diggar Gina tricots nya militär väst dom har fått in. Visst är den snygg? Ni kanske inte vet det men jag har alltid gillat militärmönster och kommer alltid att göra. Det finns ju inget snyggare mönster en tjej kan bära?! Ser lite tuff och rebelliskt ut sådär. Ni kan iaf klicka HÄR för att komma direkt till plagget om ni är intresserade! 




  

Av Frida CuTe - 20 oktober 2012 13:30

Hejsan! Igår hade jag en toppen dag och nu ligger lördagen framför. Har sovit sjukt länge idag, och senare blir det väll att käka god mat och slappa till någon film med familjen. Orkar verkligen inte göra något just idag. Men just nu så håller jag, iaf på med att sortera alla mina nagellack och smink lådor. Har sjukt mycket gamla kajalstumpar och toma  nagellacks burkar så det kan behövas! Iaf så ville jag bara titta in för att önska er en fin lördag! :)   


Blog your later!


Av Frida CuTe - 20 oktober 2012 10:30

Finnar, finnar, finnar...Man blir ju fan galen! Men, nu finns det äntligen en as bra produkt som hjälper! 

(Haha gud jag låter som värsta reklamnissen..)Haha, det jag menar är att jag har prövat as många face scrub men tillslut så hittade jag en som hjälpte och tog bort finna och porlmaskar hur enkelt som helt. Det var faktiskt min syster som tipsade mig om denna produkt i höstas och fatta att den hjälpte?! Nu har jag dock inte använt den på hela sommaren och inte nu heller. På sommaren får man ju faktiskt mycket finare och bättre hud så då var det bara onödiga pengar, och nu har det bara inte blivit av att jag har köpt den helt enkelt. Men nu är min scrub slut och jag känner att jag behöver köpa nytt nu eftersom min hud ser ut som en katastrof igen. 

Så ville bara tipsa om den! Det heter:


Blackhead eliminating av Netrogena!

Den skrubbar man alltså runt med i ansiktet ett tag, och sköljer sedan av med ljummet vatten.

Även om det gör ont så kom ihåg att skrubba ganska hårt och länge över din skadade hud med finnar och porlmaskar så att det verkligen går in i huden och hjälper. 


Det går även att köpa en mask till, som man applicerar på efter men det måste man inte ha. 

Dock så rekommenderar jag starkt att man köper masken med så huden verkligen blir ren och fräscht. 

Smör på ett tunt lager på fuktig hud efter du skrubbat och låt masken sitta på tills den har torkat!




Dessa 2 mirakel tubar finns att köpa på t.ex H&M eller apoteket. 

Om man köper båda 2 så brukar det gå på ca 160 kr!


Hoppas ni prövar dom och att det hjälper er också! :)

XOXO Hugs and Kisses! 

  



Av Frida CuTe - 19 oktober 2012 22:40

Dålig uppdatering igen, i know! Sorry! Men det var ju sista skoldagen idag och nu har vi gått på höstlov! Hur nice som helst! :) Dock så önskade jag att jag kunde gå hela skoldagen idag men så blev det inte. Missade 2 lektionerna på morgonen för var vi doktorn  sen missade jag den sista för skulle göra en till viktigt grej som jag inte tänker ta upp här. Iaf så hann jag bara med på 2 lektioner idag så fick ju inte säga hejdå till mina fina kompisar klokt. Men men, no big deal vi syns ju igen om en vecka! 


Hoppas ni också har haft en fantastisk dag och ser fram imot höstlovet lika mycket som jag! 

  

hostlov Höstlov

Av Frida CuTe - 19 oktober 2012 10:15

Jag tycker alla möjliga färger passar på alla ögon vare sig som är, bruna, blåa, eller gröna! Jag tycker alla passar i alla färger! Men sen finns det ju dom färger som ser lite mer naturligare ut och som framhäver just din ögonfärg.

Om du har blåa ögon så borde du använda mycket varma färger! T.ex Orange, rosa, rött och ljusbrunt! 

 Där måste jag faktiskt hålla med. (Jag har en väldigt udda och annorlunda ögon färg som många inte brukar   kunna beskriva men den lutar sig mest imot det blå-gråa hållet så ser mig själv som blåögd. Så jag håller med om att mina ögon är snyggast i varma färger!) 

   

 

 

Har du bruna ögon? Då passar di i väldigt kalla färger som lila, blått, grönt och koboltblå!


Gröna ögon? Lyckos dig så passar du i nästan vilken färg som helst! Rost, blå, grön, rosa, gul, röd, ja alla regnbågens färger! ;)

 



Följa mig på Bloglovin!

 

Om mig!

 
   Hejsan alla fina!

Ni har kommit till en blogg som handlar om massor med modetips, makeup,

 

galna grejer och det senaste kändisskvallret! Även om mig en 15 årig bruds vardag och liv, som gillar att vara galen, teckna, dansa och vara kreativ på alla möjliga sätt!

 

Ni får även en liten mix av det senaste modet & massor med humor! 

Hoppas ni gillar mig blogg!

 

V-Ä-L-K-O-M-M-N-A!

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag skall blogga mer om? :)
 Mode!
 Smink!
 Mer om dig själv!
 Musik!
 Mer videobloggar!
 Japan!
 Coola/söta grejer!
 Tips och sånt! :)
 Något annat (i så fall kommentera!)

Min Tumblr

 

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Muspekare!!

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

.

!

muspekare

Pink Cherry

Ovido - Quiz & Flashcards