FridayFreak

Alla inlägg under februari 2013

Av Frida CuTe - 15 februari 2013 17:02

 äntligen fredag! Skönt. Skall strax dra till affären med mamma och köpa lite gott till ikväll. Kanske pizza och lite godis? Haha ingen aning än, så får se vad det blir! Senare blir det att kasta sig på soffan och se lite film och ta det lugnt. Så himla otroligt skönt i och med att jag är sååå trött! Hoppas ni får en bra kväll iaf! XOXO


  

Av Frida CuTe - 15 februari 2013 10:30


  100-150 Hårstrån tappar du dagligen! ca 20 när du duschar och alla andra naturligt!


   Det är inte bra att borsta håret när det är blött. Krama ur det värsta och kamma det när det är torrt!


  Håret består av 80% protein, 10 till 15% vatten och 5 till 10% mineraler, pigment och lipider

 

  En människa har i ca 850 000–140 000 hårstrån på sitt huvud. Håret växer ca 15 cm per år, eller 1,25 cm per månad.

Av Frida CuTe - 14 februari 2013 16:08

Åh, kolla vilken söt chokladnalle mamma har köpt till oss syskon! Gud så söt, och det gör det ju inte direkt sämre att chokladen också är asagod! Nu blir det lite film med syrran!   (observera att bilden är ifrån Google)

Av Frida CuTe - 14 februari 2013 12:37


Glad alla hjärtans dag!  I skrivande stund sitter jag i skolans biblotek och jobbar lite med sen svenska uppgift. Har vart en ganska bra dag, idag i och med att på vår oändligt långa NO-lektion har vi fått sett  film och snart skall vi se "skolbio" istället för idrott-lektion. Nice dag! Så har vart med fina Emeline och Matilda för att köpa lite gott. ;) Hoppas ni har det bra?!



Av Frida CuTe - 12 februari 2013 16:45



Som nog alla är medvetna om så är det alladag på torsdag. Jag har ingen valentine/pojkvän men vad gör det? Dom flesta singlarna brukar ju deppa ihop fett, på alla  dag bara för att dom tycker det är foreveralonedagen istället men det tycker inte jag. Man kan ju ha det mysigt fast man inte har någon partner.


             Du som singel kan:

 Köpa en chokladask och käka hur mycket du vill.

Du behöver inte slösa pengar på någon annan.

Du kan fira med kompisar! Man måste bara inte fira med sin pojkvän/flickvän man kan ju också fira med kompisarana eller ha en liten "antimiddag" med dom, där ni ser smöriga filmer och hånar all<3dag fullkommligt. (det kan faktiskt vara kul.

________________________________________________________________________________________________

Eller bara chilla med familjen. Det är ju iäntligen inte så hemsk att inte ha en valentine. 

Jag iaf skall fira med min pojkvän.   Massa geléhjärtan och hundben skall vi trycka i oss.


Hahaha!

Ha det bra. ;) 

 

Av Frida CuTe - 12 februari 2013 16:19

Hemma efter en lång men rolig tisdag. Skolan har gått bra men har så himla sen lunch på tisdagar så det var lite besvärligt. Har just pratat lite med syster och mamma, och nu blir det att käka något. Idag åt jag ju också årets första semla! Det är ju fettisdagen idag! Har ni ätit några? Personligen så tycker jag inte om semlor. Dom är så stora och så är det fullt med grädde. Och jag hatar grädde. Haha men därför passade det ju bra att skolans cafiteria sålde minisemlor! ;) 

 

Av Frida CuTe - 11 februari 2013 15:00

Har sån stor lust att köpa lite snygga nya nagellack men vet inte var jag skall köpa ifrån..Är så trött på att handla ifrån det vanliga som H&M, Åhléns o.s.v så om ni har några tips på en bra online-shop där dom säljer snygga nagellack, tveka inte att kommentera! :)

 

Tumblr_mgvrf4iiqt1s208vko1_500_large


Av Frida CuTe - 11 februari 2013 13:37

  Gud så tiden går! Har inte bloggat sen i onsdags och trodde jag bloggade i förgår? Haha bra minne! Min helg har iaf vart toppen! Har vart lite sjuk förra veckan men i fredags gick jag i skolan och åkte sedan med hem till fina Emeline, för att fira hennes 15-årsdag. Mycket skratt, godis och bada balja blev det! Haha :) Idag är det då måndag och jag åkte till skolan för att vara med på två lektioner men åkte sedan hem. Min magverk kom tillbaka, så orkade inte vara kvar. Hoppas iaf ni mår toppen!? XOXO   

 

Nu blir det att se Ellen men sjuka syster som också är hemma idag! 

Tumblr_mi1fdlmjyl1qgjxlno1_500_large

Följa mig på Bloglovin!

 

Om mig!

 
   Hejsan alla fina!

Ni har kommit till en blogg som handlar om massor med modetips, makeup,

 

galna grejer och det senaste kändisskvallret! Även om mig en 15 årig bruds vardag och liv, som gillar att vara galen, teckna, dansa och vara kreativ på alla möjliga sätt!

 

Ni får även en liten mix av det senaste modet & massor med humor! 

Hoppas ni gillar mig blogg!

 

V-Ä-L-K-O-M-M-N-A!

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag skall blogga mer om? :)
 Mode!
 Smink!
 Mer om dig själv!
 Musik!
 Mer videobloggar!
 Japan!
 Coola/söta grejer!
 Tips och sånt! :)
 Något annat (i så fall kommentera!)

Min Tumblr

 

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Muspekare!!

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

.

!

muspekare

Pink Cherry

Ovido - Quiz & Flashcards